ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE
W ZESPOLE PRZEDSZKOLNO-SZKOLNYM W KLUCZEWSKU
Nasze przedszkole znajduje się w Kluczewsku, malowniczo położonej miejscowości na pograniczu Przedborskiego Parku Krajobrazowego, powiat włoszczowski.
Jest placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Kluczewsko, a jego mottem przewodnim są słowa Janusza Korczaka:
„Dziecko chce być dobre, jeśli nie umie – naucz…,
jeśli nie wie – wytłumacz…, jeśli nie może- pomóż….”
Zasoby środowiska, które może wykorzystać nasza placówka to okoliczne lasy, pola, łąki, stawy, rzeki, gospodarstwa agroturystyczne. Teren przedszkolnego ogródka jest porośnięty zielenią i wyposażony w różnorodny sprzęt do zabaw ruchowych i rekreacji. Wszystko to sprzyja wszechstronnemu rozwojowi sprawności ruchowej dzieci, a każda pora roku stwarza inne możliwości poznawcze.
Placówka dysponuje czterema oddziałami przedszkolnymi, do których uczęszcza 88 dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat i jest czynne od 6:30 do 16:00.
Najważniejszym celem kadry pedagogicznej zatrudnionej w naszej placówce jest dążenie do rozbudzania w dzieciach kreatywności oraz pasji do nauki i zabawy. Dzięki licznym zajęciom dodatkowym nie jest to trudne i sprzyja rozwojowi talentów u dzieci. W pracy dydaktyczno- wychowawczej nauczycielki stosują metody aktywizujące, tworzą własne programy oraz wykorzystują multimedia, które są dostępne w każdej sali. W ciągu roku szkolnego realizowanych jest wiele ciekawych ogólnodostępnych projektów edukacyjnych i konkursów.
W naszym przedszkolu organizuje się wiele wycieczek, spotkań integracyjnych, imprez i uroczystości.
W przedszkolu panuje miła i serdeczna atmosfera, wszyscy pracownicy bardzo się starają, aby było przyjemnie, ciepło, radośnie i ciekawie.
Organizacja
Placówka zapewnia opiekę od poniedziałku do piątku w godzinach od 06.30 do 16.00. Dzieci korzystają z trzech posiłków:
- 10.20 – obiad (I danie) Grupa Jeżyki, Grupa Pszczółki
- 11:10 – obiad (I danie) Grupa Biedronki, Grupa Żabki
- 13:20 – obiad (II danie)
Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 2,5– 6 lat. Funkcjonują cztery oddziały. Jesteśmy otwarci na środowisko, bierzemy udział w konkursach, akcjach charytatywnych i ekologicznych.
* Grupa ,,Biedronki” 2,5-3 latki- wychowawca: mgr Natalia Łączek
* Grupa ,,Żabki” 4 latki- wychowawca: mgr Agnieszka Piskorek
* Grupa ,,Jeżyki” 5 latki – wychowawca: mgr Alina Czarny Marszałek
* Grupa ,,Pszczółki” 6 latki – wychowawca: mgr Barbara Hyska
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
06.30 – 08.30 – schodzenie się dzieci do sali, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy dowolne wg pomysłów własnych lub przy udziale nauczyciela; rozmowy indywidualne w małych grupach, zabawy swobodne.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA „BIEDRONKI” – 2,5- 3-latki
| 8:00-8:30 | Schodzenie się dzieci do sali, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy dowolne według pomysłów własnych lub przy udziale nauczyciela |
| 8:30-9:00 | Czynności opiekuńcze, higieniczno- porządkowe, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, czynności samoobsługowe, śniadanie |
| 9:00-9:15 | Zajęcia dydaktyczne realizowane w ramach wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy edukacyjne |
| 9:15-10:00 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań |
| 10:00-11:10 | Swobodne gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia gimnastyczne – dobór zajęć jest uzależniony od pogody |
| 11:10-11:45 | Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturowych związanych z samoobsługą, obiad. Wdrażanie do poprawnego posługiwania się sztućcami |
| 11:45-12:30 | Zabawy relaksacyjne, słuchanie utworów literackich, zabawy tematyczne, organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach plastycznych, techniczno-konstrukcyjnych i umuzykalniających |
| 12:30-13:00 | Czynności organizacyjno-porządkowe, zabawy dowolne, rozchodzenie się dzieci do domów. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA „ŻABKI” – 4-latki
| Godziny | Zajęcia dnia |
| 8.00 – 8.30 | Schodzenie się dzieci do sali, czynności opiekuńcze, rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
| 8.30 – 8.45 | Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne integrujące grupę, czynności higieniczno – porządkowe, samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
| 8.45 -9.15 | Śniadanie –wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno –kulturalnych, |
| 9.15 – 9.35 | Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego, realizowane według wybranego programu, gry i zabawy edukacyjne. |
| 9.35 – 10.00 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. |
| 10.00 – 11.00 | Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy ruchowe na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, spacery. W zależności od pogody na zewnątrz godzina wyjścia może ulec zmianie. |
| 11.00 – 11.45 | Czynności porządkowo-higieniczne. Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków. Ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami oraz właściwego zachowania się przy stole. |
| 11.45 – 12.30 | Zabawy relaksacyjne, słuchanie utworów literackich, organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach plastycznych, umuzykalniających, zabawach ruchowych. |
| 12.30 – 13.00 | Czynności organizacyjno – porządkowe, rozchodzenie się dzieci zapisanych na 5-godzinny pobyt w przedszkolu. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA 5LATKI GRUPA JEŻYKI
- 8.00-8.30 – Schodzenie się dzieci do sali, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy dowolne wg pomysłów własnych lub przy udziale nauczyciela.
- 8.30-9.00 – Czynności opiekuńcze, higieniczno – porządkowe, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne. Czynności samoobsługowe, śniadanie.
- 9.00-9.40 – Zajęcia dydaktyczne realizowane w ramach wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy edukacyjne.
- 9.40-10.10 – Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
- 10.10-10.40 – Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą, obiad, wdrażanie do poprawnego posługiwania się sztućcami.
- 10.40-11.45 – Swobodne zabawy i gry na świeżym powietrzu, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia gimnastyczne. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody.
- 11.45-12.30 – Zabawy relaksacyjne, słuchanie utworów literackich, zabawy tematyczne, organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach plastycznych, techniczno – konstrukcyjnych i umuzykalniających.
- 12.30-13.00 – Czynności orgaznizacyjno – porządkowe, zabawy dowolne, rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA 6LATKÓW PSZCZÓŁKI
- 8.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe integrujące grupę.
- 8.30- 8.45 Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne. Kształtowanie samodzielności.
- 8.45-9.10 Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
- 9.10-10.10 Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujący wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
- 10.10-10.45 Przygotowanie do obiadu. Kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych.
- Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. Ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
- 10.45-11.15 Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Kształtowanie zachowań prozdrowotnych, zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i zabawy umożliwiające odpoczynek po posiłku.
- 11.15-11.25 Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
- 11.25-12.25 Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystanie i tworzenie okazji do stymulowania wrażliwości oraz poznanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego.
- 12.25-13.00 Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA ZAJĘCIA DODATKOWE:
- 13.00 – 14.00 – Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. Obiad. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Zajęcia dydaktyczne wg harmonogramu. Zabawy realizujące pomysły dzieci. Integracja grupy I i II.
- 14.00-15.00 – Zajęcia ogólnorozwojowe, zabawy i gry dydaktyczne.
- 15.00-16.00 – Swobodne zabawy, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Rozchodzenie się dzieci.