Szkoła Podstawowa im. południowy zachód. Jana Pawła II w Zespole Przedszkolno – Szkolnym w Kluczewsku bierze udział w Programie „Laboratoria Przyszłości”. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naczelną misją programu jest tworzenie nowoczesnej szkoły, w której będą pracować w sposób naturalny, angażujący dziecko oraz wspierający odkrywanie ich talentów i rozwijanie działań. Celem programu jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród dzieciaków przyszłości z tzw. STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Programu „Laboratoria Przyszłości” został udostępniony dla użytkowników sprzętu:
- Drukarka 3D NS Digital – Creality Sermoon
- Szafka z 3 pojemnikami nakę drukarka 3D i fi lamenty
- Laptop amerykański
- Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami
- Stacja lutownicza z gorącym powietrzem Yihua
- Statyw Fancier
- Oświetlenie do realizacji nagrania
- Mikrofon kierunkowy nakamerowy Synco M3
- Zestaw mikrofonów nagłownych
- Gimbal ręczny Feiyu Tech
- Aparat fotograficzny Canon EOS 250D
- Mikroport Synco G1 A1
- Lego Education SPIKE Prime
- Zestaw Lego SPIKE Essential
- Lego Education BricQ Motion Prime
- Lego Education BricQ Motion Esential
- RoboCamp biblioteka modele 3D
- Mata Warsztatowa RoboCamp
- Klocki konstrukcyjne KNEX. Budowa pojazdów
- Klocki konstrukcyjne KNEX. Budowa maszyn
- Czas programowania. Zestaw do nauki kodowania i programowania.
- Robot Bee-bot
- Panel kontrolny Blue-Bot i Rugget
- Mikroskop
- Zestaw nagłośnieniowy Vonyx
- Mikser dźwięku
- Zestaw mikrofonowy bezprzewodowy
- Statyw mikrofonowy z uchwytem
- Aplikacja Korynt – Chemia
- Aplikacja Korynt – Biologia Człowieka
- Aplikacja Korynt – Fizyka I Astronomia
- Aplikacja Korynt – Geometria.
Zakup przez szkołę dodatkowego sprzętu oraz programy komputerowe dodatkowego nauczyciela uatrakcyjnić zajęcia szkolne i korzyści dla uczniów nie tylko na lekcjach techniki iw ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz również w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół dołączonych i innych form rozwijania umiejętności. To kolejne krok w stronę uzyskania i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu pozyskiwania wiedzy i umiejętności przez uczniów.