Zajęcia z języka angielskiego w przedszkolu realizowane są w postaci bloków tematycznych i dotyczą najbliższego otoczenia i zainteresowań dzieci. Wdrażanie i utrwalanie słownictwa odbywa się głównie na bazie gier i zabaw słowno-ruchowych. Dzieci poznają wierszyki, rymowanki oraz piosenki związane z tematem wiodącym. Na bazie omawianego słownictwa tworzone są prace plastyczne. Dzieci przyswajają podstawowe zwroty dotyczące wyżej wymienianych bloków. Uczą się reagować na polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim. Stopniowo eliminowany jest język polski z udziału w objaśnianiu poleceń. Dzieci wykazują się otwartością oraz ciekawością świata. Są pozytywnie nastawione do naśladowania, wypowiadania się, dzięki czemu chętnie przyswajają język. Wczesne rozpoczęcie nauki umożliwia stopniowe oswajanie się z brzmieniem, melodią i strukturą języka. W wieku przedszkolnym dzieci wyrabiają sobie zdolność koncentracji, sprawność rozumienia ze słuchu, zachęcane są do wypowiadania się głównie poprzez uczestnictwo w zabawach. Wdrażana jest postawa otwartości, akceptacji innych kultur oraz postawa tolerancji i poszanowania otaczającego świata.
Małgorzata Auguścik – Osicka
Zdjęcia TUTAJ:
SuperDoc w akcji…
Wiosna tuż tuż, więc czas na wiosenne porządki. Najprzyjemniej się je robi w towarzystwie świetnego pomocnika jakim jest SuperDoc – nasz zaprzyjaźniony robot. Jak miło się sprząta mając takie wsparcie mogli się przekonać uczestnicy cotygodniowych zajęć z kodowania w przedszkolu. Takie zajęcia to nie tylko nauka i super zabawa, ale i rozwijanie umiejętności planowania i logicznego myślenia oraz kompetencji społecznych.
Zdjęcia TUTAJ:
Kodowanie Przedszkolaków…
Po kodowaniu na planszy, tablicy i dywanie przyszedł czas na kodowanie z robotem. W przedszkolu pojawił się SuperDoc. Robot od razu stał się ulubieńcem przedszkolaków. Wszyscy stwierdzili, że kodowanie z robotem to super zabawa i chętnie powtórzą ją na kolejnych zajęciach.